20091110

014

Jag antar att jag borde skriva något om Berlinmuren & reminisca om vad jag gjorde idag för 20 år sedan när jag hörde om vad som hänt.*

Men november ’89 kommer aldrig att vara Berlin, november ’89 tillhör Manchester. November ’89 är 808 State, Stone Roses & Happy Mondays. Madchester ägde & hela Storbritannien ville gå på uni i Manchester, eller åtminstone så att det gick att partypendla in på helgerna. Kat var en av dem, men hon kom aldrig närmare än Nottingham.



* Jag hade missat det hela & visste ingenting förrän på morgonen den 10:e. Jag satt yrvaken i sängen & lyssnade på nyhetssändningarna på radion, satt där (smårörd) i ca 20 minuter & bara lyssnade, tänkte: det var som f-n, det här är stort...det här är riktigt jävla stort.

Jag har för mig att det var grådaskigt väder, av typen svensk standardiserad november-emo.