20100101

065



För exakt 30 år sedan var jag totalt vettskrämd efter att just bevittnat lite realspökerier.

För exakt 20 år sedan stod jag & skrek i Gaffelmans öra på ett dansgolv i Skövde. Något om att det var 90-tal nu.

För exakt 10 år sedan stod jag på Söder & skrålade med syrran, Papa Ziggy, min fru (som ännu inte var min fru) & två jag glömt namnet på. Jag hade spelat in en killerkassett till partajet, spillde rött vin på finlinnet & var tvungen att ta en tupplur ganska tidigt efter att ha fått lite för mycket sprit i magen. Kvicknade till lagom till tolvslaget though.

Exakt nu sitter jag hemma & dricker skitwhisky, lyssnar på Hocico & i ögonvrån skymtar de sista skälvande återverkningarna av skräpfyrverkerierna som det övriga trashet roat sig med den senaste timmen. Just det, jag har hetsat i mig en påse nachobollar också.

Sååå...gott nytt I suppose. Gott nytt muthafuckas! Punken är död & this little piggy went to market!