20100204

100



Bowlade igår för tredje gången i mitt liv (andra gången nykter).

Bowling är white trash fick jag lära mig. Har funderat kring saken & placerat det i samma intervall som fleecetröja, tacobuffé, spagat, reguljärt lågprisflyg, grillchips, Citalopram, pokerkväll, vita tubsockar, betalsamtal, industriöl, hemmagjord slapstick på VHS, köp-två-betala-för-en, gula Right, ironi, fackavgifter, pubrock, imperialism, tandsten, vinprovning, fel-låt-vann, alien abduction, Schweizernöt & Hallstahammar.

OK, nu blandar jag hej vilt mellan old school & neo (jfr west coast/east coast). Av ren bekvämlighet såklart – kanske till och med en smula oigenomtänkt - men ändå, duly noted liksom. Och var placerar man spellistor på Spotify?

Anyway, bowlingen triggade den HÄR också (which was nice).

---------------------

Och apropå imperialism:
å ba asså imprilismen dårå!! så sjuuukt orättvist!!1

90-talisterna...i höst får de rösta. Coming soon to a vallokal near you.
*vänstervioliner spelar*

---------------------

Och apropå spellistor på Spotify:
Under dagen har jag satt ihop en-&-en-halv-timmes blandband med 80-talare (mestadels) som känns en aning för bortglömda & ignorerade trots att de ändå stämplar in inom en hyfsat kommersiellt gångbar array. Spellistan finns HÄR.

---------------------

(Och här syns f.ö. min handstil)
(Och här)