20100224

125



Tisdagskväll med Pascal

(i)

vill du bli min
vill du bli min
rödlätta man

Det sägs att rödhåriga inte har någon själ.
Personligen tycker jag inte att det är så noga med sånt där.
Är nog lite av en allätare faktiskt.


(ii)

å'rom tror att dom dansar
å'rom tror att dom dansar
å'rom tror att dom dansar
å'rom tror att dom dansar

I fredags var det dags för 2007 års Julgrogg med Brisse Bred, en tradition som hållt i sedan 1987. Jodå, tackar-som-frågar, vi vet att vi ligger lite efter schemat (& tänkte för övrigt ta 2008:an i sommar).

Anyway,
lagrad rom i hemmet, fylla på lokal, Skultorpsreferenser & lite dans. Najsch.


(iii)

jag kommer dö på en toalett
jag kommer dö på en toalett

Det visade sig att han [Brisse Bred] var en regelbunden besökare på Fist of Cheese [här]. Och att han ofta läser den i samband med toalettbesök. Så nu vet vi vad han tänker på då han torkar sig där bak.


(iv)

jag ska bygga nånting stort & vackert som jag ska krossa er med

Katter föds odödliga.
Men de är alltid beredda att byta bort allt de vet &
allt de har mot ett par ostbågar.
Även sin egen odödlighet.