20100312

146



Mitt namn är Legion ty vi är många...
(eller nåt)

I november fick jag ett grått hår på vardera tinning & sedan dess har jag noterat knappt synbara men ändock små stick av silver som glimtat till i kalufsen då & då. Morgonen gav eller avslöjade inga nya gråa hår, däremot samma gamla trötta morgonblick jag sett så många gånger förut. Same old på alla vis fast med en liten formell skillnad; det var första gången jag såg en fyrtiotaggare i spegeln.

Vi x-genererade som såg 70-talet ifrån början har börjat fylla 40, jag vet inte riktigt hur det är möjligt för 1994 känns som fem-sex år sedan. Iofs, jag ser inte tio år yngre ut längre, snarare fem. Men i övrigt...i övrigt känns det absolut ingenting.

x

(Mer om fyrtioskap här.)

(Typiskt...Lillkrabban har fått kräksjukan så istället för fru, barn, Grand Hotel & en jävla massa familjeroligheter så blir det hyrrummet vid Fridhemsplan hela helgen.)

(OK, lite kul med Guppy kommer det att bli istället men rent praktiskt innebär det bl.a. att det finns en gratisplåt över till IAMX imorgon för den som är i, eller har möjligheten att ta sig till, Stockholm. Om någon vill ha den så dra iväg ett mail till ich.wuensche(at)gmail.com isåfall).

(Förresten, är det inte lite Klaxons-vibbar över Delphic?)