20100418

174



Söndagskväll med Pascal

(i)

där står ju du med din eleganta talförmåga
du & dina jävla ord står mig upp i halsen

Den är inte ens elegant. Det är bara du & dina jävla ord.


(ii)

som vanligt skulle alla mina vänner dö
som vanligt skulle alla mina vänner dö


Fad Gadget, Jhonn Balance, Ian Curtis, Monica Zetterlund & Dwayne R Goettel. Pagge, Kerstin & Erik. Dearly departed. Hjärtattack, fall, hängning, brand, heroin, motorcykelolycka, cancer, hängning.

...and counting.


(iii)

det finns ingen tid till att va försiktigt
så kändes det då, så känns det nu
älska mig eller skjut mig


Jag lyssnar inte heller, kryper hellre in under min sten. Varenda gång.

Positionering & reducerade nivåer av underhållning. Nedsmälta till en handfull digitala distinktioner av tjugoförsta århundradet; till gratinerad ost: [av/på], [hämma/fyra], [jag/någon annan], [jag/alla andra], [älska/skjut].


(iv)

halv människa
halv maskin
han är smärtstillande


Walid Atta...

I övrigt hatar vi våra liv & går omkring mer döda än levande.
Vi är white trash.
Vi helt jävla värdelösa.