20100927

320



Stephen lät meddela via e-post:


Cheese Boy,

Jag hatar DIG & din skitblogg. Jag ska leta upp dig, slå undan benen på dig & köra över dig med permobilen - igen & igen & igen. Jag ska åka fram & tillbaka över din skalle tills jag hör ett *pop* & din dysfunktionella hjärna ligger som en utrunnen spegel över golvet.

K?


Regards,

Hawky

-----------------------------------

…och för mitt inre blir det så verkligt. Oh dear, det är på ICA Maxi i Skövde det kommer att ske! Någon meter efter smörhyllan, strax innan tomathavet öppnar upp sig...

Måste ha snubblat till för jag ligger på mage. Vadbenet brinner & ifrån höger ljuder ett högfrekvent elektriskt kvidande under en hotfull matta av rytmiskt klinkande smatter. I ögonvrån skymtar en mörk skepnad som snabbt närmar sig, & det är först någon halvmeter ifrån som jag inser att det är en elektrisk rullstol på dubbade däck.

Försöker aldrig undkomma & rulla undan, utan känner mest lättnad & tillfredsställelse över att ha härlett smattret (metallpiggar mot stengolv).

Samtidigt som dubbarna pressas in i kind & tandkött - förmodligen blott hundradelar innan skallen går itu - hörs en upphetsad röst falsettskrika. Wanker! Det låter som en billig Happy Meal-leksak & lillkillens standardbeställning far igenom huvudet (hamburgare med ost/äppleskivor/äpplejuice/ketchup).

Det sista jag någonsin hör, en konstgjord reverberande puff: wanka-anka-anka-nka
.