20110221

463



De Trettio
De sista tre.
Och jag svär högtidligen att aldrig mer torska på de här kringvandrande frågebatterierna*.

(28/30)
saknar

Min roddmaskin. En dag började magnetskivorna att knasa. Jag såg aldrig tecknen. Kanske ville jag inte se?


(29/30)
ambitioner

Börja orka saker. Typ att skruva upp ovannämnda roddmaskin & kolla om jag kanske kan fixa det själv. Typ att sätta mig & skissa upp en grafisk representation av de spatio-temporala relationerna i Mulholland Drive. Typ att ta ner det där fula jävla badrumsskåpet & köpa ett nytt att smiska upp. Typ att börja bränna över allt sparvärt ifrån VHS till DVD (det var liksom därför jag köpte den där maskinen till att börja med).

Typ allt sånt där man tänker: det där ska jag göra...snart. Där "snart" alltför ofta är utdraget i tid & emellanåt till och med snuddar vid oändligheten. Börja orka fixa saker helt enkelt. Hur jävla svårt ska det vara? VA!?


(30/30)
ett sista ögonblick

Vi sitter där med våra vaniljdepressioner & låtsas att vi lider.
Under tiden dör någon på riktigt.


----------------------------------
* oh, not until the next time