20110914

614

Det kunde lika gärna ha varit sju illustrationer, sju kortfilmer, sju förpackningar, sju ”vanliga” bilder, sju självporträtt, sju av det ena eller sju av det andra - kanske allra helst en blandning?

Men nu blev det så här istället. HMB 4-ever!



Vaknade sent. Hann ej sminka mig. Hann ej äta frukost. Spolade i sista sekund ner mig själv i toaletten och transporterades snabbt via avloppssystemen fram till Stockholm. Köpte en kaffe på Pressbyrån. Löpsedlarna säger ingenting.

---


Det känns alltid som om man är mer angelägen om att ge än att få boktips. Det är rätt knäppt. Det brukar vara tvärtom när det kommer till mänskligt beteende. För er som inte bryr sig om boktips, det är lugnt, jag hajjar – men jag kan istället verkligen rekommendera Felix Gulaschsoppa. Den är superb!

---


Mormors recension av sushin: "Oh, Gudd! Deit var no slisk. Og heilt plöttsligt fick jagg no grönn djettestarkt i munnen, jagg fikk nestan inget luft! Helein, deit slogg lock på lungorna for meij!".

---


Det är dags för utvecklingssamtal. Målsättningen är att öka förståelse och samarbete mellan förnuft och känsla. Samtalet flyter på. Kritik besvaras med krav på källor och idéer ifrågasätts i hundratals omgångar innan de slussas vidare för eventuell testkörning. Det är tidvis ett extremt invecklat intellektuellt samtal och jag är inte sen med att erkänna att jag är en av de mest intressanta personer jag diskuterat med.

---


Med anledning av att min bästa vän är inne i någon, nuförtiden mycket vanligt förekommande, vampyrseriepsykos önskade hon sig ett inlägg på temat evigt liv. Denna gulliga önskan om att aldrig dö är onekligen väldigt intressant. Jag måste säga att den understryker hela människan på något vis. Supernaiv hybris i sin allra värsta prydo.

---


I mitt nästa liv ska jag ha en gräsmatta. Och den där jävla gräsmattan är fan allt jag ska bry mig om. Jag ska vattna den och klippa den och rensa den fri från maskrosor och jag ska gå barfota på den och tänka "jojo.... ingen mossa här inte"

---


Inga påhittade ljud och inga löjliga statister. Värmland forever.

---
(alla bilder & texter ifrån HMB, snart i en feed nära dig)