20111128

669



Sa jag att Jamie Stewart ställer Samtidens mest relevanta frågor?

Kan jag ha menat Samtidens enda relevanta frågor?


>>> 1
how did you sleep?

Somnade med huvudet vid sidan om kudden men vaknade densamma. Ett scenario som börjat utspela sig med en skrämmande regelbundenhet.

>>> 2
if you could bang anyone from twin peaks other than audrey horn or james, who would it be?

Shelly.

>>> 3
what is the appropriate sound to make when you think about that the world's population has increased by 1 billion in only 12 years?

Det där kastrullock-ljudet i början av Behind the Wheel [Depeche Mode].

>>> 4
what is the most boring food you've ever had?

Bulgur. Seriously, det dammar i käften bara av att skriva ordet.

(Testar att digeridoo-brumma det istället: b-l-l-l-g-r-r-r
Näpp, dammar det med.)


>>> 5
does having an aquarium with black fish, black plants, black rocks and a black light seem interesting to you?

Åh! Ja! Äntligen ett ställe till min Einstein-Rosen-brygga i miniatyr!

>>> 6
do you sometimes find that you cannot tell anymore if yr day was stupid r if it was ok? does a trance take hold & then suddenly it's night?

Pretty much sums it up, yeah.

>>> 7
how do you rate your own attractiveness on a scale of A to Z? A) being burning mold and Z) being so fuckable your legs are almost broken.

N.

>>> 8
what are the capitols of afghanistan, bahrain, congo, iraq, libya, pakistan, syria and yemen?

Kabul/???/Brazzaville eller Kinshasa/Bagdad/Tripoli/Islamabad/Damaskus/???

>>> 9
what do you want from the liquor store?

En kartong ljus Bernard.

>>> 10
do you want me to write your name, do you want me to tear it up, do you want me to throw it in the garbage?

Jag vill att du skriver mitt namn på ett svagt gultonat poröst papper & river sönder det i pyttesmå bitar. Jag vill att du tejpar ihop det, scannar in & använder som förlaga till ett t-shirttryck - ett screentryck av discoglittrande bärnsten på svart foulé. Jag vill att du tar på dig tischan & dansar den genomsvettig till ett av årets bästa album; sedan tvättar du den på 95° tills den är helt död. Då slänger du den.


(frågor som vanligt härifrån)