20111228

687



2012. Bara några dagar kvar nu.

Hur många gånger kommer P3 spela uptempo-låtar med en synthsekvens som låter pick-pick-pick-pick-pick-pick-pick-pick-pick? Kommer svenskan äntligen få en semantiskt mappande motsvarighet till engelskans smitten? Kommer jag få mina 13 rätt? Hur kommer det gå för min spegelyta? Kommer den produktifieras som ett mer light alternativ för den hopplöst anpassade situationsposören? Något att spegla sig i en stund istället för att hoppa in i ett prefabricerat protokoll & låtsas att ingen kan se igenom dess skal? Kommer byxorna att kavlas ner över Söders chukkas? Kommer Cthulhu åter? Eller Mick Karn med en fretless dröm? Kommer jag ta med mig stolen ifrån Råsunda? Kommer jag hålla emot & härda ut till releasedatum? Kommer någon förtrollas av vintergruset som fastnat i sulans räfflor? Kommer DN sanktionera nästa flavour of the week? Kommer det anordnas bål för dekorbokstäver? Kommer jag någonsin uppleva en svartgul striker som stänker in 20 kassar på en säsong? Kommer Almedalen bestå av någonting annat än retorik? Kommer SJ i tid? Kommer hon sova med katten i sängen (no worries, de är bara vänner)? Kommer humanismen eller mayakalendern ta kål på oss? Kommer den där reserverade lilla killen på sju år med brunt lockigt hår som ingen ville ha att våga någongång? Eller kommer han sitta kvar där i sufflösen & drömma sig tillbaka till gamla somrar & gamla dansgolv? Kommer det att börja om på ruta ett? Kommer det ett nytt nummer av Tattersall? Komen wij uit Rotterdam, ken je dat niet horen dan? Kommer den goa gubben avslöjas vara en incestuös göteborgsmyt? Eller kommer den leva vidare som en regional tomte eller påskhare man aldrig slutat tro på? Kommer jag vakna bakfull som ett as med en andedräkt ifrån avgrunden? Kommer någon irrlära påstå motsatsen? Kommer vi hälla maltvinäger på stripsen? Kommer vårtecknen iform av majblommor, slöa getingar & lad-wannabes i smårutiga kepsar? Kommer jag fortsätta klämma tuber på mitten? Kommer vi fortsätta vara nostalgiska? För evigt förlorade i oupplyst medelålder? Kommer vi förstå koderna men inte bry oss? Kommer innehåll & utförande vara kompatibelt med preferens? Kommer jag öppna dörren & ropa: Bejb! Sätt in pessaret!? Kommer jag prata i en frekvens som inte uppfattas? Eller i gåtor? Kommer jag fortsätta fascineras över att traditionell synthpop i den anglo-saxiska skolan så ofta balanserar på gränsen till schlager? Kommer synthscenerna generellt fortsätta frontas av lönnfeta gubbar i för tajta kläder? Eller kommer allt att implodera & återfödas som en tungt mässande & suggestiv energikatalysator i rakt nedstigande DAF-led?