20120402

768



inlägget med de turkosa x:en & de orangea prickarna

Råsunda har inte känts så nedfryst sedan Barca hemma ’97, & i halvtid frågade en snubbe om jag hade ladd till övers. Vafan? Ser jag ut som någon som skulle ha det?

x

Norrmalm luktade som en blandning av Inverness & grönt te. Kontoret luktade sköljmedel. Gubben bredvid på tåget luktade gammal andedräkt.

x

Lee Goren låter mer som namnet på en tysk one-hit wonder ifrån '85 (där refrängen sannolikt var ett enerverande crescendo av stråkmaskinella power stabs). Der A-Mann menade att det hade något Italo Discoeskt över sig, & visst, det kanske till och med är än mer kompatibelt.

x

Och apropå Italo, en låt jag gillade stenhårt för ungefär ett par hundra år sedan (& alltjämt skämsgillar). Här.

x

På tuben hamnade J bredvid en gubbe som satt & gapade om hur han hatade syrianer, svenskar & judar; & Palme-mordet hade han minsann känt till tre dagar innan.

x

Det är aldrig för tidigt för julklappsönskningar. I år önskar jag mig en partikelaccelerator.