20120921

842



Det ringde (ingen nummervisning):

- Yeah?
- Hej, vi ringer runt på Samtidens uppdrag & förmedlar tio stycken kostnadsfria realtidsfacit. Har du tid en minut?
- OK, kör.
- Ett, zombie walks…två, lyckocoacher…tre, följare…fyra, magrutor…fem, Skavlan…sex, självhäftande åsikter…sju…
- STOPP! Ihopkurade sniglar i saltvatten?
- Err…nej, tyvärr. Men för 29 kronor i månaden erbjuder vi en SMS-prenumeration med ett kokhett samtidstips VARJE dag! Vilket faktiskt är mindre än en krona om dagen så om du är intresserad…

Men jag lyssnar inte längre, för Neketona sipprar ur högtalarna & har klättrat i makliga rännilar uppför rummets väggar, flutit ut över innertaket & belägrat rummet med en tacksamt verklighetsflyktande ljudkuliss. Jag låter mig uppslukas av de elektroniska droppar som faller ifrån plafonden, & varje danssteg för mig närmare 90-talets mitt.