20121218

904



Som sagt, 2012...hade det inte varit för Twitter hade jag troligen aldrig märkt hur det försvann förbi.

--- q2 ---

Låt på hjärnan som påminner om (i) en bussresa till Säffle, (ii) Steve Yzerman. På svenska: hon säljer hjärta/hon säljer kött. Så. Nu är jag trött på låtar som påminner om saker. Nu ska jag fundera på vilket som är min favoritplast. Aaahh, det där lätt fluorescerande skenet av retirerande dagsljus. Har du inte hört? Cthulhu ate him. Näe, Barca-fans ’lider’ inte. Vafan vet Barca om lidande? Typ: ’Boo-hoo, boo-hoo, vi torskade två fajter i år IGEN...where's me Zoloft?’ Vill ha en megafon, nej, vill STJÄLA en megafon & stå utanför McD & vråla 'YOU DISPLEASE ME!' i örat på alla med byxor av ’modernt snitt’. Jahaja, inget Polarpris till Daniel Miller i år heller. *I don't need a TV screen/I just stick the aerial into my skin* Association: polarpris -> polar bear -> polar'n Pär -> bipolär -> interstellär -> Inter Åbo -> finlandsfärja -> mintlikör. Hastar ut & kontrar med en F-I-L-T-E-R-C-I-G-A-R-E-T-T. 'Alternativa produkter till mjölk' är en väldigt snäll benämning på 'vitt'. Om jag minns rätt så är det i princip en blandning av transfett & glukos. Apple hade hostat upp ngn slags termos i vitglacerad inox. Lasagne med EXTRA ALLT. Det är extra allt-biten som gör det. En gång i tiden körde BK extra allt. Det är en myt att småväxta män dras till chokladbranschen. Vård & hemelektronik är det som gäller. Däremot är småväxta män väldigt ofta förtjusta i just choklad. Har för mig att bortåt 85% i kategorien småväxta män listade choklad som sin nummer ett. Lika klar tvåa var grynkorv på 6%. Nej, förlåt, my bad. Grynkorv var TREA, naturchips var tvåa. Tycker personligen att naturchips har en aning för onyanserad krispighet. Iofs, så är jag ju av medellängd också. Det värsta med straffläggningar är när de ska stå & hålla om varandra. Omhållandet gäller just straffläggningar. Rent generellt är jag däremot för att hålla om varandra. Sen berättade han om rymden. Att den finns ovan & under jorden, & till höger & vänster om. ’Överallt! T.o.m. i hörnen, pappa!’. När ska transatlanterna tröttna på nihilism som positionerande accessoar egentligen? Fiskbullar are go! Känns som om det finns en smak för varje personlighetstyp. Vad är jag idag? Hummer eller dill? Hey! Ni som längtar till kust & vatten skulle bara veta att det är er reptilhjärna som spelar er ett spratt! Tänkte börja auradokumentera ostar. Lära känna ostars väsen. Perrongen insvept i bromsdimma. Vi har asbest? Vi borde snacka om det här med hur begreppet 'hotellfrukost' egentligen i åratal enbart levt på gamla meriter. Alltså, prefab-bacon & prefab-äggröra är fan inte OK. Fruktmässigt en omtumlande vår där den ätfärdiga mangon rusat upp som ngn slags favorit. Men...’störst av allt är kärleken’. Just nu om jag haft Instagram: blodröd Gazpacho mot vintervitt porslin. Vi hade en norsk programmerare en gång som gjorde ett ljud varje gång han tryckte ner en tangent. Lät som en organisk synth. Först trodde jag han skojade, men nix. Han satt där: pff, disch, umpf, käsh, dåsch, lärm. Första kontakten var f.ö. över telefon. Typ: 'Hvordan har dere ping, krasch, dütt...'. 'Eh? Hur vadå? Hallå?' Åh, jag är så anspråkslös förstår ni. Till helgen: knäckebröd, lagrad hårdost & tjeckisk lager. SÅ ANSPRÅKSLÖST! Norrmalms fruktträdgårdar är klädda i blå & gula ballonger. Människor i vitt - studentjävlarnas färg. Grekland vidare. En månskensblå dammsugare svävar över brutna beats. Alla dör. Rugby på Eurosport 2! Skulle vilja se ett spanskt mittfält försöka sin tiki-taka-skit där. Vad är den populärkulturella motsvarigheten till Greenwich Mean Time? Per Morberg? Zlatan? Tjockisar? Zombies? Christer Björkman? Ernst? Z vs JG efter lite betänketid: GMT -6. Tror det är så nära amerikanska mellanvästern vi kan komma i en populärkulturell tidzonmetaformodell. Först idag mot en stekhet solvägg fattade jag att David Sylvians röst är sommarkompatibel. Eller var det igenom spegelputsens ammoniakångor? Kikade till FB. Precis ALLT var härligt. Skulle ni tro mig om jag sa att gräslöken spirar? Och att min likgiltighet inför detta skingrats?

--- to be continued ---