20121227

907



Har sagt det förut & säger det igen: 2012…svisssccchhh.

--- q3 ---

En för mamma. En för pappa. En för Martin Mutumba. Ska lyssna på enbart tre låtar fram till matchstart. Om & om igen. Borde täcka upp de tre huvudsakliga emotionella spåren i vardande. Sista Häcken-fajten någonsin på Råsunda. Ledsen men det finns ingen som helst nostalgi i det. Häcken hemma känns mer som att gå till jobbet med en halvtrist lunchlåda. Får spam om 'rejäla gummibåtar', om man köper två sparar man 55%. Ett fantastiskt pris! Matchdagsångest. Åka-tåg-ångest. Hinna-med-jobb-ångest. Ska dränka dem alla i ležák & sälja skinnen på överskottsmarknad. Hmm, Tömäs Lëdïn dyker upp i feeden. Var ihop med en som avgudade honom för en väldigt massa år sen. Needless to say, it didn't last. Hon önskade sig en Tömäs Lëdïn-platta i julklapp, hon fick The Cure. Kommer inte på en enda låt som handlar om isbjörn. Brunbjörn, check. Grizzly, check. Isbjörn, icke. Och nu, hjärnan bah: 'låtar om dvärgschimpanser då?' Men alltså...KÄFTEN! Skulle ni tro mig om jag sa att mina förflyttningar över parkett är tystare än någonsin? Skulle ni tro mig om jag sa att ’här är blommorna som föll, jag tror jag hittat dom’? Ujujuj, GBR i Team Pursuit. Ujujuj, NZL i dubbelsculler. Ujujuj, Kalmar hemma på söndag & Mutumba har hittat showen igen. Triathlon hade varit mycket tuffare om de kastat ett par serier pil efter löpningen. Har fönsterplats & absorberar allt ljus. Sen säljer jag tiominutersintervaller till mina medpassagerare. 10 mins a 5 spänn. Billigt. Sörmland susar förbi fönstret. Sitter blick stilla & låtsas vara osynlig. Allt på internet är sant! Funkade klockrent i testmiljö men fallerar givetvis i skarpt läge. TACK LIVET! Vi måste förbjuda något också. Förbud ger makt. Mopeder kanske? Eller bandy? Närkingska? Postkodlotteriet? Torr hud? --- voulez-vous gissa le film? --- Fukt. Eckhart. Hallucinogener. Form: spiral. Temporalitet: subjektiv. Stämning: acid breaks. Konsekvenser av tåg: Simulerar ett 1500-meterslopp i huvet & måste komma på ett uselt bandnamn innan målgång (annars dör jag). Med 200 meter kvar lutar det åt 'Achtung Taxi'. Intensivt grannborrande i timmarna tre -> ser framför mig en lägenhet helt inklädd i de där spegelväggarna som var heta under sent 80-tal. Balkongen är Sussex, köket är Humberside. Tandborstning på en Holden-station, doft av flottyrsmet, kastar varma chestnuts i huvet på ett Chelsea-fan. Keep Britain tidy! Må mina avis-tårar underminera jorden du vandrar & sluka dig hel! En spök-kör av suffragetter & gruvarbetare svävar i detta nu framför Ecuadors ambassad i London & ger en underskön 'Jerusalem'. En laserkatt dyker upp ifrån tomma intet & prickar Julian bakom en gardin. I fjärran: ljudet av TARDIS. *whoosh, whoosh, whoosh* Apropå sweet FA så är turkiska ett skönt språk. Det kan vara 40-tal: kids i äppleknyckarbyxor svärmar runt Handlare Jönsson som ryktats ha fått in en last kristalliserat socker. Åhå? Jag ser landsbygd, höstskördar & brinnande kors. Och där...en välgödd brukspatron som gormar med skorrande 'r'. Någon ville ha något 'festligt' att lyssna på, erbjöd Sewer Goddess.

--- to be concluded ---