20130816

961



.
Det blir allt glesare mellan köttfärsregnen, & inga nya lågtryck tycks vara på väg in. Kanske kommer det med höstmörkret & det affektiva grådask som brukar lägga sig som ett slasktäcke över det som sommarhalvåret dragit upp till ytan. Först: Komsi, komsi, lilla vän!, & sen bah: *K V Ä V A*.

.
Tågdunket förpassar mig till ett augustisoligt Leyton där Tijuana Taxi skallar över Brisbane Road. Laurie Cunningham spelar ifrån start, gör åtta mål & spelar fram till ytterligare femton. Orient går så småningom upp i nästhögsta ligan & vinner sensationellt FA-cupen. Men det vet vi såklart inget om där & då. Istället ägnar vi dagarna åt tematisk t-stationsspotting, offentliga plaketter rörande historiska trivialiteter samt åker till 4 Great Queen Street & andra adresser av populärkulturell signifikans.

.
Ännu en Night of the Mule passerade. 78 lime-halvor gick åt & vi funderade på basiskt kompensation. Eller om det var surhetsreglering? Hursomhelst, kunde till sist bara tänka i termer av vodka så plockade av skivtallriken, ställde manuellt in remmen på 33 varv & blottlade helt emot allmän begäran några dolda X.

.
Jag är skal? Jag är ben? Jag är skål? Jag är bønes?

.
Tåget saktar in för Katrineholm & en ny batch passagerare. Märker inte så mycket av det då sätet blivit ett badkar fyllt till brädden med opastöriserad vinäger som suger ner mig under ytan. Precis innan det sista ljuset tonar ut känns det alldeles tydligt hur vinägermaskarna flyttar in i bronkerna & gör sig hemmastadda medan de förnöjt gnolar: & it seems as though I'm on my own & time transcends, oh.