20121127

892



÷ Fick spam om en helt makalös citat kåtkapsel slut citat. Har sedan dess funderat på om ordvalet är sinnessvagt eller om det döljer säljande kvaliteter på en frekvens jag inte uppfattar.

÷ Nytt fantasiband: Brit Kids Cry. Dressade i tweed, virkade slipsar & Alfred Sargent-kängor bakom Minimoogs i guld. Luftiga sequencer-slingor, fuktiga stabs & klädsamma robotvokaler. 808:an pickar som ett hysteriskt, elektriskt dropp & en fläskig, fretless basgång ligger som en tjock matta av grovmalen svartpeppar över det hela. De avger en doft som påminner om Old Spice (fast uppdaterad för detta millennium). De sjunger om hur chokladen smälter mellan fingrarna & att savetterna tagit slut. Men vänta, någonting är fel? Nej, älskling, inget är på tok - de har puttekulor i skorna, en stor jävla glasdank mitt i hålfoten som gör att de svajar besvärat. De dansar alltså inte? Nej, de svajar. Det ska vara så.

÷ Oj...Spottan levererade TRE relevanta rekommendationer! Nytt personligt rekord (med två).

÷ Kvällsbaden blir bara hetare & hetare, så med anledning av det:
--- kort intervju ---
- Vad är du om kvällarna?
- En ånga.
--- slut intervju ---

÷ Bläddrade förbi Hanna Hell-sumink på TV & plötsligt står jag ut. Den vulgära, gapiga radiomänniskan har fått ett sammanhang & typ ’grundats’. Avskyr att behöva omvärdera människor jag redan bestämt tillhör andra sidan, än värre när ett stråk av gillande smygs in.

÷ Lilltjippen har berättat för sina kompisar på dagis att hans pappa är kung. Mmm, ja...jag har iofs till uppgift att spela kung emellanåt. Då ska jag låtsas sova, bli väckt & få en kunglig frukost uppdukad. Sedan greppar vi våra svärd & går på monsterjakt.

÷ Alltså, 'kåtkapsel'... *dramatiska Psycho-stråkar*