20130103

915



--- q4 ---

Inte lätt det där. Ändra ifrån 'kritisk granskning' till 'granskning'? Sorry, det var min inomboende validitetsfascist som svarade där. Var i Frankfurt en gång, slutade inte väl. Många voro dessutom druckna. SH just nu för 30 år sen: 'Für Immer' får 8,5. "DAF have never pulled their punches. See how easily you bruise". Kempinski-moment: åkte hiss med Steven Spielberg där. Han bar en otroligt smutsig keps. Skulle ni tro mig om jag sa att your love is a waste? Demons? Skulle ni tro mig om jag sa oh dreamer, I never should've let go of your hands? Långkalsingar, dubbla strumpor, ett extra lager merinoull, cigg a plenty. Redo. Vore jefvligt trefvligt om pre-orders dök upp innan själlösa gratisströmmar & release på Spottan. Glenn Hysén? Bah! Var på samma tåg som han som spelade frisörkillen i Rederiet i söndags. Hmm, Willy Wonka-samplingar var för technon vad Hellraiser-ditos var för EBM-svängen? Så kommer bah: "Automatische Antwort". Ibland är jobbet så läskigt nära verkligheten. Ah, dessa underbara dagar i vardagsbluesens blood bin. Inget andas medelklass såsom ett 99-kronorsvin. HERREGUD! JAG VET INTE VAD JAG VÄGER! Fördelar med att förfesta allena: (i) alla är precis lika fulla & röker samtidigt, (ii) alla gillar spellistan & dansar som halvgudar. ''...för alla oss som har varit där, är det en plats som kommer viska dess namn i evighet''. Fan, stöp mig i stearin någon. Aaahh, doften av långkok med en vagnslast vitlök, aningen för mycket rödvin o en rikedom med örter... ...tänk Montpellier, utan tjurfäktning. Har för dåligt tålamod för olja. Eller ja, egentligen är det ju brist på talang...men 'dåligt tålamod' känns bättre. Blir så j-a provocerad av alla dessa fantasilösa DM-tributer (toilet rate: 99%). Motgift: en strikt Cold Meat Industry-diet i dagarna två. En dag indränkt i Mogwai. Ena stunden en ljudkuliss, nästa ett material, en kemikalie eller bärande vägg som borras sönder av män i Estlandsreggade pick-up:er. Upptäckte precis en plastväxt i hallen. Jisses, hur länge har den stått där? Spriten lurade ner mig på knä. O ve. COME! COME! FIRE AND BRIMSTONE OF 2013!

--- sorted ---