20140929

993



Hej Lidl,

Tycker ni är lätt bästa kedja i kategorin Frysta halvfabrikat. Gratulerar! Er svamprisotto & gorgonzolapasta har verkligen lyst upp min tillvaro.

Men jag skulle lätt offrat de upplevelserna & istället hibernerat hela september. Först riksdagsvalet, sedan Skottland. Två sega förkylningar på det också. Nämnde jag elva raka fajter utan trepoängare? Och någon med en alternativ uppfattning om vad 'slut' är?

Men kanske att Aphex Twin-comebacken skulle komma & luckra upp en hopplöst igenmurad himmel & förvandla vardagsbluesen till en lätt, nasal fnissning som förångas i dekorativa arabesker & svävar vidare i höstblåsten? Tänker ni, ja...mm, tjena. Ett riktigt jävla sömnpiller såklart (även om jag lyckades lura mig själv i en hel vecka att jag nästan gillade singeln). DET ÄR MED ANDRA ORD INTE SÅ JÄVLA KONSTIGT OM MAN LACKAR UR!

Men nog om det, för visste ni att Football Manager-serien har angetts som orsak i 35 skilsmässofall i Storbritannien? Eller att jag inte har något som helst emot spaghetti som klibbat ihop sig i [härliga] sjok? Eller att Jämförbarhetsverket har kommit fram till att det går tre ’rhododendron’ på varje ’sex laxar i en laxask’; 12,5 retweets för varje fejsbokvän samt 2917 gentrifierade bönder på varje kis som satt sin fot på Tele2? För y’all want this party started right? Y’all want this party started quickly? Right?

Och hon bah: Sov gott!
KÄFT! JAG SOVER HUR JAG VILL!

Ät de rika,
Fitht und Thíth

ps Överväger fortfarande en flytt till vischan & den totala isolationen. Och en gång när jag var sju år så pissade jag på mig i en ICA-affär. ds