20141004

994



Säger aldrig namnet på det gamla roliga kontoret längre har jag märkt, utan hänvisar till det som Dunder Mifflin kort & gott. Och apropå vackra varelser så är jag just nu mest inne på amfibier. Och kanske att jag skulle stava Clusterfuck med K? Och ute var det slöjmoln. Och jalapeño poppers-ostbågar. Och min shortlist över böcker att köpa svämmar över. Och det är ändå ingenting mot spellistan över låtar att måstelyssna på (som drunknade för längesen). Och Antarktis sägs ha förlorat så mycket is att det påverkat gravitationen.

Och resonemang med en egen liten inbakad piedestal att sätta sig på när man blir trött i benen. Och Moncler-piketer. Och den ekologiska koriandern som inte påminde någonstans om koriander, utan om något mer halkigt diffust & diskmedelsliknande. Och association på det: tandoori. Och den där Jacazsek-låten som låter som något som legat & trivselskimrat i ett förseglat Coil-arkiv, & som när den släpps ut lägger sig som en lätt dimma runt huvudet som följer en var än man går.

Och them was rotten days? Och att jag inte burit klocka på över 20 år. Och den som sökte & hittade hit via ”stoppa kuken i carina”. Och numera mäter jag åren som går i 120-minuterssessioner Mogwai. Och alla dessa psykologiska konstruktioner för att inte blotta sig som fiende till det som är annorlunda. Och bönderna som söker ensamma hemmamammafruar med villa, vovve & våkgräsklippare. Och till sist, ett erkännande: jag kommer ALDRIG att förändra världen.

- Frågor på det?
*medelålders man räcker upp handen*
- Ja?
- Och vad skulle hända om ordvitsandet släpptes fritt i hela landet? Och hamnar lilltjippen i helvetet nu när han tränar handboll? Eå feå man ta mä saj hoonnen in i himlen? Och hata go:teborg ända in i kaklet eller ropen skalla, nackskott åt alla? Och vad heter den där finska jullåten jag gillar? Och hur ofta ser man egentligen någon med plånboken i bakfickan nuförtiden? VA!?